Gallery

Jeg vil til Berlin!

! AFSTED AFSTED AFSTED !

Hej venner og familie jeg tager til Berlin på søndag og kommer ikke tilbage før August! 

lad os tage det lidt kronologisk så du kan følge med:
Mellem jul og nytår  så jeg et opslag i lokalavisen fra faaborg ungdomskole, der var tilbud om at komme 7 måneder til berlin og arbejde i en børnehave, jeg ringede straks til kontaktpersonen, et par søvnløse dage og nætter samt en masse research senere kommer en herre ved navn Ole Henriksen på besøg og udvidede mit indtryk på hvad det indebære. 
Jeg skal bo i hjertet af Berlin tæt ved en anden fyr på min alder som er i samme sko som mig, udover os er der 5 andre piger som allerede er dernede. 
Til hverdag skal jeg arbejde i en børne have i 6 timer, det tager en time at køre derud så dagen er lang, men det gør mig ikke noget jeg glæder mig meget til at være sammen med børnene, godt nok snakker de tysk som jeg ikke er videre talentfuld til, men hva fae’n børnene selv er nok heller ikke “videre talentfulde til tysk” 😛 – jeg regner ihvertfald med at må kæmpe for det tyske og mht. børnene er jeg ikke usikker. Jeg håber på at få en masse sjove tegninger fra dem at hænge op på min væg, men nu må vi se det er en meget speciel børnehave for børn i det gamle østberlin, børnehaven har et meget stramt og bestemt program for børnene så måske der slet ikke er tid til at tegne ?! 🙂
I min fritid skal jeg gøre lige hvad der passer mig, jeg håber kraftigt på stort set ikke at være på mit værelse fordi jeg møder så mange søde sjove mennesker, jeg har ladet mig fortælle at der er en meget åben og gæstfri stemning bland de unge, og jeg glæder mig til at opleve alle de mange forskellige kulture der er samlet i berlin, min nye “Berlin” rejseguide siger at byen er en smæltedigel for alle kulture, det skal blive spændene.
Jeg glæder mig til at gense nogle af de steder jeg var sidst jeg besøgte Berlin i efteråret 2010, og derfra, samt mit værelse og de andre danskere,  skal mit Berlin åbne sig og vokse indtil det er “så hjemvandt som min lomme” ^^
Til alle dem som syntes det her er FULDSTÆNDIGT sindsygt, mærkeligt og ikke mindst overaskende kan jeg bare sige: jeg er enig! – og jeg glæder mig! jeg tager asted søndag morgen og er allerede nået ret langt med at pakke, mit værelse skal min lillebror have så alt er blevet pakket ned, mærkeligt at ens liv kan være i et par papkasser, se bare her: 
 
En papkasse med alt det jeg ikke skal bruge, og en kuffert med starten af det jeg skal have med 🙂
Det er min ambition at vende ind på bloggen en gang om ugen for at berette om det der lige falder mig ind 🙂 
følg med i mine oplevelser og så ses vi i Berlin når du kommer og besøger mig 🙂 
/Pope
Ps. lad mig lige understrege at det er hamrende vigtigt for mig at holde kontakten ved lige, derfor denne blog, og håbet om at i vil besøge mig 🙂 
Pps. **** JEG GLÆDER MIG !
Leave a Reply

