Gallery

At bo i tyskland

Denne gang vil jeg vise jer og fortælle lidt om hvor jeg bor, samt forsøge at beskrive hvordan jeg opfatter tyskland fra et “mere end turist perspektiv”

Casper (min roomie fra Dk) og jeg er flyttet til et andet værelse på hotellet, eftersom vi har besluttet at blive i Berlin, mener de at vi skulle have et værelse der var nemmere at bo i, indtil vi flytter ind til midtbyen,fantastisk. det er svært at forestille sig et liv hernede når man bor ud af en kuffert, men nu har vi pakket ud stillet tv’et op og det bliver brugt alle de aftener der er tid til et afsnit south park eller to, det er rigtigt rart at koble fra en gang imellem. På hotellet bor også to andre eu volantøre, robin fra frankrig en fyr på 25, og anna fra armenien på også ca 25 tror jeg. Vi har haft en del med dem at gøre på det seneste, taget på bare, set byen og spist sammen.

vi har et værelse fælles det er ikke noget særligt men vi laver ikke så meget andet end at sove og en gang imellem spise der.

min seng, det iagttagende øje vil kunne se sig selv på billedet eller genkende ting fra Dk jeg synes jeg ville have med 🙂

så det var lidt omg hvor jeg bor 🙂 – forhåbentligt begynder jeg snart at få besøg vi har to ekstra senge på værelset, man kan lige sen kanten af dem på det øvre billede til venstre.

I den tid vi har været her snakker vi meget om hvordan folk er og hvordan man opføre sig og snakker med folk.
Jeg opfatter generalt landet/staten W./E. som en hårdtarbejdene maskine, den fungere, levere et fantastiskt og stabilt arbejde, men bed den om at sætte sig i dit sted, eller giv den en opgave uden for dens arbejdsbeskrivelse, så slår du dig.
Og så er der folket; det er sjovt at tænke på at folks generalle opfattelse af landet tyskland mange kommer sikkert til at tænke på en fed mand med en pølse i hånden, og en stor øl i den anden, måske evt. med en storbarmet ølskænkende kvinde i baggrunden, hverken den ene eller den anden har vi set nogle af hernede, for det første er folk mindre fede hernede, tror jeg nok, det er bare min opfattelse og for det andet har jeg aldrig været et sted hvor folk er så svære at generalisere på, der er alle typer her, og der er spraymaling OVERALT, det er fuldstændigt vildt, man kan gå gade op og gade ned og som dansker syntes man det ser forladt, trist og slukket ud, hvor det i virkeligheden er der de fedeste klubber og bare ligger, man skal bare vende sig til at spraymalingen den er OVERALT. uden overdrivelse.

hvis man står og kigger på et kort eller ligner en forvirret dansker der ikke ved hvor han er så kommer der tit hjælp, af sig selv. et udtryk for en venlighed jeg syntes er guld værd, men altid er formaliteten en distance jeg aldrig har oplevet før, i Danmark kan man godt bare banke på børnehavelederens dør og sige godmorgen, du jeg har en idé osv. men det skulle jeg aldrig have gjort hernede, jeg blev pænt bedt om at gå, det har de andre folk til ^^

Nu begynder hverdagen at falde på plads, jeg har pakket ud, fundet et sted jeg kan svømme og generalt falder jeg rigtigt godt på plads og så forsøger vi at holde fast i at lave noget andet end at lege med børn hverdag når vi kommer hjem, det går ret godt 🙂

tak for denne gang
thüss
/Pope

Leave a Reply

