Gallery

Hjælp jeg bor i DDR !

I Dette indlæg vil jeg fortælle om hvordan børnene fra en tidlig alder lære mange ting, også ting som de bare hurtigst muligt skal vende sig af med vi har også fundet en skål der står DDR på bunden af som i skal se, og så ellers bare lige sidste uges forskellige oplevelser.

bob bob hvad skal man starte med,.. ok vejret ! – her er pisse koldt. Det skal blive 20 minus grader i denne weekend.

Efter at have været sammen med børnene i et stykke tid lærer man dem at kende, jeg har også nu lært hvornår man skal styre helt uden om dem. En stor udfordring ved at være sammen med børnene er at de har humørskifte lige så hurtigt som deres vejrtrækning, det ene øjeblik græder de og det andet jubler de, på et tidspunkt er de sure og gnavne, det næste, charmerende og blinker med øjnene (det er bare for tidligt at have lært det) specielt en af børnene har forstået formålet med charme, sebastian, eller som han bliver kaldt, basti, han kan give en krammer så sød og uskyldigt at man smelter om hjertet og på ingen måde kan finde det i sig at skælde ham ud. Jeg kalder ham Strolch. – Bølle.
Han har ligesom så mange af de andre børn også flere forskellige krammere, en af dem man helst vil undgå. Det sker at børnene har lidt snot hængene under næbbet, noget som de egentligt godt vil af med, og de små udspekulerede sataner har godt forstået at ham den nye Emil, han godt kan lide en god krammer, så hvorfor ikke slå to fluer med et smæk? – stik ham en krammer, han har sådan en stor lækker sweater man liiiiiige kan vride næsen i.. de får mig hver gang.. ^^

De er kloge og udspekulerede fra en tidlig alder, og jeg er blevet overasket over hvor meget personlighed de har fra allerede så tidlig en alder, de er alle sammen unikke, hvor jeg havde forestillet mig at børn var lidt mere ens i den alder, men der er ENORM forskel fra de 2-3 årige til vorschulekinder børnene på 5-6 år som jeg har. Jeg er også begyndt at genkende kropsprog, gestikuleringer, og genneral opførsel fra de små børn i voksne mennesker, hvilket er ret interessant.

Og så vandt vi jo lige EM!! det var da ret vildt, jeg så det fra en sportsbar sammen med 10 andre fremmede danskere, og 2 venner. fed stemning og det var en fantastisk søndag.

Det Berlin som turisterne kender, har ikke meget med det Berlin jeg bor i at gøre, det er store grå kedelige blokke med indtil flere levn fra en anden tid, der lige pludselig ikke virker så fjern.. 

Leave a Reply

