Gallery

Film festival mm.

Hej i dette indlæg vil jeg fotælle jer mere om hvordan man kan opfatte øst og vest, senest har jeg fået børnenes fortolkning, så skal det handle om traditioner. her er stadig koldt! og så ellers film festival og weekend aktiviteter mm.

Som jeg måske har nævnt er der STOR forskel på hvor man er i berlin.
Den anden dag  i børnehaven, bad jeg børnene tegne deres hjem, min forventning var de alle ville tegne det stereotypiske hus med skråt tag, grønt græs og familien stående udenfor med familie medlemmerne i underlige størrelser, istedet tegnede laaangt største delen hvad der til at startede med at ligne et gitter, efterfølgene fyldte de farver på, massere af farver, og smilende ansigter i vinduerne, jeg blev glædeligt overasket og spurgte om de syntes de boede pænt og børnene er tilsydenladende imponeret over deres egne hjem: – “jamen de har jo så mange pæne farver!” siger de.
De er sku meget søde de børn, jeg syntes jo ærligt talt der er grimt og kedeligt i øst, men verden gennem et barns øjne er sødt og naivt.

 – lad der ikke være misforståelse om at jeg syntes stemningen i øst er fin især også sammenlignet med resten er berlin hvor den kan svinge til det bedre og værrere.

Den 6 marts er det min fødelsdag og i den forbindelse skal hele ugens program, i børnehaven, handle om Danmark. Jeg har overaskende svært ved at komme i tanke om gamle danske traditionelle lege med sange så herfra skal lyde et tak og buk for hver tradition eller ting i husker fra børnehaven som i syntes var en sjov leg. f.eks. bro bro brille – hvordan går sangen og bevægelsen ? – bjørnen sover, hvad er teksten ? – oskv. osv. send mig hvad i kan komme i tanke om så bliver jeg meget taknemmelig.

endnu en gang har vi forsøgt at bygge en snemand på trods af mængder og denne gang ved at samle alle børnene i hele gården til at hente sne og så efterfølgende hælde vand på og så må vi se om vi kan “skære” en snemand når det er frosset.

Her er stadig koldt, Floden Spree er frosset til og det så ret fedt ud.

I Berlin er der Film festival lige nu, vi var inde og stå i kø igår for at købe billeter til to forestillinger i næste uge. Vi skal se et kortfilms mix, der er ret mange kortfilm hernede og så ser man en forestilling af 4 – 6 kortfilm der er blevet vurderet til de umiddelbar bedste. – og så skal vi se “en kongelig affære”, en Dansk film som jeg syntes vil være sjov at se hernede.

I denne weekend har jeg bland andet været til en fødselsdagsfest med tema, alle skulle være klædt ud som dyr, så på trods af søvn underskud og tømmermænd fra fredag, drog vi lørdag middag ud (alt for tidligt) for at mødes med nogle lokale berlinere der kunne hjælpe os med at finde kostumer, der er snart “phasching”, – påske, så vi blev overasket da det var rigtigt svært at finde udklædning, så det tog det meste af dagen, tilgengæld fandt vi de fedeste udklædninger vi kunne forestille os, en fuld størrelses tigerdragt med hoved hale og det hele, godt nok kun til folk på. 180, så mit hoved stak lidt ud og benene passede lang fra, men det fiksede vi med et par hjemmesko formet som tiger poter^^ – dragten var sjov i sig selv men når den så også er for lille blev det kun mere morsomt. resten af festens deltagere kom også hvér med sine kreative løsninger 🙂

Det må være nok opdatering for denne gang
Ciao

Ps. lad mig lige understrege min taknemmelighed for hvis i gider sende mig nogle lege fra jeres egen børnehave tid. 

Leave a Reply

