Gallery

Besøg fra det milde nord

Besøg fra det milde  nord! Mmm.
I dette indlæg vil jeg fortælle jer om mange ting eftersom det er længe siden jeg har ”blogget” J
          Berlinale film festival
          Music, kunst, stemning, koncerter – livet hernede generalt J
          Familien på besøg
o   Jakob, Mor og Mormor
          D5100
          Tandlæge, læge mv. Er billig
          FLYTTET
I sidste indlæg planlagde jeg at gå i biffen ved den tyske film festival, det skete, jeg så et mix med forskellige kortfilm og det var fantastisk, filmene varierede i længde alt fra 10 til 50 minutter, og typerne var meget forskellige, fælles for dem alle var at de var meget rørende og det gjorde det endnu mere levende at skuespillerne og folkene bag efter hvér film tråtte frem og svarede på spørgsmål det var virkelig en spændene oplevelse, Min gode ven Anders (min evigt kritiske Bio-Buddy) ville have elsket det.
Udover dem så vi også den nye ”En kongelig affære”. Det var et par dage senere og var rigtigt fint, en meget almindelig biograf oplevelse, salen var bare større, den største jeg nogensinde har setJ.
Efter aftenen med kortfilm endte jeg til en Jazz koncert ved et genialt tilfælde, en pige jeg havde truffet arbejdede på en radio som havde udloddet to billetter men ikke fundet vinderen der skulle have dem, jeg takkede pænt ja da hun tilbudte mig dem. Sammen med billeten viste det sig at der hørte en cd med, med sangerens nyeste album, samt en drink! – det er noget af det fedeste ved berlin, gratis ting, og muligheden for at hvér gang man går ud kommer der to nye oplevelser og stiller sig i kø, sammenlignet med DK hvor jeg skulle være vildt opsøgende for at finde noget er det en luksus at det føles som en servering på et sølvfad når det kommer af sig selv. Tak J
Udover berlinale og jazz koncerten har der været mange utrolige fede aftener med festlige indslag, men ikke noget som har været helt unikt eller specielt v berlin, bare standard berlin ^^
Men generalt er Berlin så stor og venlig at man skal bare stikke hovedet ud af sin lejlighed så kommer der muligheder og bekendtskaber flyvende, bare man er en smule imødekommende.
De seneste weekender har jeg oplevet noget af det som mange kender berlin for:  ”de vilde diskoteker”, det er noget ganske andet, ting som jeg er vildt imponeret over er kvaliteten af dj’s og udsmykningen, samt indsatsen for at skille sig ud fra den brede vifte af mulgheder. En af dem der skilte sig ud var en tema fest ca. To uger tilbage man skulle være klædt ud som om man gik rundt i 1920’erne, og det hed burlesque. Stedet bestod af to sale, en club hvor temperaturen og stemningen var høj, her dansede jeg fra 11 aften til 8 næste morgen. Kun afbrudt af besøg til den anden sal, hvor der var mere afslappet, herinde kom de rundt med frugt-fade og spillde skiftende typer alternativ musik.
Jeg har endnu ikke besøgt så mange cluber og diskoteker, jeg har mere opsøgt  stederne hvor de spiller jazz soul, rap, funk og alternative. Ofte har jeg ikke vidst særligt meget om hvad aftenen indebar når jeg har været ude, så det har været blandet i kvaliteten men jeg har endnu ikke fortrudt noget. ^^
Besøg fra det milde nord. Forrige weekend havde jeg besøg af min lillebror min mormor og min Mor, sammen opførte vi os som klassiske tourister, snakkede gebrokkent tysk, så de mere besøgte seværdigheder som f.eks.  East Side Gallery, det er en 1,2 km lang del af ”Muren” som er blevet bevaret med formålet at lade kunstnere udtrykke deres holdning til murens historie. – hvilket bringer mig til en fed nyhed, jeg har købt mig et kamera, Nikon D5100 – og nøj hvor er den rar. J
Så har jeg erfaret at det var dumt at smutte til tandlægen lige inden jeg tog afsted, i tyskland er alle læger utroligt billige. Så ja, hvis det er stort det der skal laves  på tænderne så regn lige på om det kan svare sig at tage til tysklandJ  
Den sidste nyhed jeg vil slutte af med er at jeg er flyttet til en ny lejlighed, ENDELIG. Den er i sig selv federe, større, kønnere bedre og med flere ”ting” i som f.eks. møbler, gryder, pander glas tallerkner men også mindre ting som f.eks. KØKKEN !
lokationen er ikke noget at råbe hurra for, men jeg er ikke kræsen mht. Udsigt, jeg bilder mig selv ind jeg ikke har tid til at kigge på den, det er kun rejsetiden der gerne måtte forbedres.  – 30 min til byen og 25 min. Til børnehaven.
Forresten så bor jeg lige overfor ikea, det har sine fordel når man har lyst til billig, hurtig, nem, svensk mad  – og hvis man bare lige mangler noget J

Desværre er ‘internet’ en mangel vare så jeg kan ikke vise alle de billeder jeg har taget – i må istedet “nøjes med dem Casper har taget 😛  – og ét jeg har taget 🙂

Ps. Jeg har ladet mig fortælle at min staveteknik, grammatik osv. Er decideret ringe og at det burde jeg undskylde for.. Næ! – gu vil jeg ej 😛 – håber det er læseligt trods mine mangler og at man får det ud af det jeg havde håbet J

Ciao 
Leave a Reply

